Re: jak obliczyc pobór mocy??

Autor: benek (benek.benek_at_[wirtualnapolska)
Data: Mon 22 Dec 2003 - 21:07:19 MET

> Ciekawe co wpisujesz w ta strone skoro dla twojego sprzetu wg tej strony
> wychodzi 276W

juz podaje
- proc po podkreceniu okolo 72 W (zaznaczam 75W)
- grafika 30W i wg testow z tecChannel.de tyle moze byc dla GF3
- RAM 20W choc tyle to by bylo przy 256 a ja mam 512 ale niech bedzie
- 1 HDD czyli 25W
- CDROM i CDRW 2 x 20W
- standardowe komponenty (z dolu strony - czyli mobo, flopik...) razem 36W

czyli bez tych duperelkow co sa z boku do zaznaczenia - karty rozszerzen i
wentylki mi pokazuje wynik
Your Recommended Minimum Power Supply is 283 Watts!!
czyli widac ze klamie bo wynik nie zgadza sie z suma mocy pojedynczych
komponentow dla okolo 220W podaje ponad 280W chyba ze tworca ma na mysli
Codegeny, Megabajty, Q-tec itp badziewie a nie zasilacze i dlatego dal taki
duzy prog bledu

i dodatkowo mam uwage procki sa potraktowane po macoszemu - kiedys mialem do
testu Bartona 2500+ ktory szedl na 2300MHz przy 1.8V czyli max. 102W - czyli
co mam zanaczyc bo tworca storny przewidzial max jedynie 90W a znam ludzi co
maja procki ponad 130W :-P i co wtedy zaznaczyc ???

dlatego tez sposob liczenia wynikajacy z tabelek AMD jest lepszy bo badasz
tez obciazenia dla poszcz. linni - bo co mi z tego ze np wyjdzie 400W i
kupie typowy zasilacz jak te 400W moze wychodzic na plycie dwuprocesorowej
gdzie do Vcore
"uzywane jest" +12V i typowa 400W ze swoimi 17-18A na 100% nie da rady

pozdrawiam