Re: nietypowe... opor czujki temperatury

Autor: KILER (przytom_at_poczta.fm)
Data: Sun 21 Dec 2003 - 22:36:56 MET

Użytkownik "PePe" <piotr_at_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
>
> Mam nietypowe dosc pytanie. Jak przeliczyc temperature wskazywana przez
> typowy czujnik na kabelku dodawanej standardowo do plyt glownych majac
dany
> jej opor?
> Nie pytajcie, do czego mi to potrzebne;)
>
> Powiedzmy opor wynosi Q to temperatura przez nia wskazywana wynosy T.

Ze szkoły średniej elektrycznej pamiętam taki wzór:

R= Ro*(1-&*t)
gdzie
R- rezystancja obliczana
Ro - rezystancja przewodnika w temp 0 st C
& - współczynnik temperaturowy oporu - dla miedzi 0,0043 [1/K]
t - temperatura w st Celsjusza

z czego mi wyszło że
 t = [1-(R/Ro)] / & czyli:
t = (Ro-R) / &*Ro czyli:
mogłem się gdzieś pomylić przy przekształcaniu wzoru, no ale... :)

Pozdrawiam KILER