nietypowe... opor czujki temperatury

Autor: PePe (piotr_at_alpha.net.pl)
Data: Sun 21 Dec 2003 - 21:43:53 MET

Witam.

Mam nietypowe dosc pytanie. Jak przeliczyc temperature wskazywana przez
typowy czujnik na kabelku dodawanej standardowo do plyt glownych majac dany
jej opor?
Nie pytajcie, do czego mi to potrzebne;)

Powiedzmy opor wynosi Q to temperatura przez nia wskazywana wynosy T.

Generalnie bedzie na to wzorek cos a'la
Q=A-T*B
gdzie 'A' to temperatura wyjsciowa, a 'B' to wspolczynnik temperatura-opor,
skad dosc blisko do
T=(A-Q)/B

ps. opor pewnie nie zmienia sie zupelnie liniowo w zaleznosci od
temperatury, ale chodzi mi o wielkosci przyblizone w zakresie 30-70 stopni
C...

pozdrawiam
PePe