Jak to wyciszyć?

Autor: Michael (no_at_spam.com)
Data: Sun 21 Dec 2003 - 21:44:21 MET

Witam

Potrzebuje wyciszyć komputer, najlepiej małym kosztem. Procesor to Athlon XP
1700+, karta GeForce 2 MX-400, obudowa Codegen i dysk twardy Samsung
SV3064D. Obecnie na procesorze mam tylko wentylator CoolerMaster,
przeznaczony pierwotnie do chłodzenia obudowy, współpracuje on z radiatorem
bardzo głośnego Titana, który był tam kiedyś, ale musiał opuścić komputer ze
względu na zbyt głośną prace...
Teraz temperatura CPU podczas normalnej pracy wynosi około 50 stopni :-(.
Jest to dużo a komputer nadal pracuje głośno :-(. O wiele za głośno.

Myślałem o chłodzeniu wodnym. Ale likwidacji wentylatora CPU prawie nie
odczuje... a może przy takim chłodzeniu mógłbym wrzucić tego CoolerMastera
do zasilacza i byłoby trochę ciszej?
Warto bawić się z woda? Czy warto zakładać blok wodny na kartę, której
wentylatora prawie nie słychać? Czy to wszystko jest w miarę bezpieczne?

Jaką funkcję ma wentylator w zasilaczu? Chłodzenia siebie czy reszty
komputera? Czy jeśli reszta się bez niego obejdzie mogę go usunąć lub
obniżyć jego napięci np. do 7V?

Pozdrawiam