Re: A7V i Athlon 1700+ T-bred

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 21 Dec 2003 - 12:10:24 MET

Użytkownik "egol" <egol_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Czy Athlon1 700+ T-bred pójdzie na płycie ASUS A7V ver.1.02 ? W
> allegro jeden ze sprzedających płytę A7V twierdzi ze ma na niej
> postawionego Athlona 1700+ T-bred Inny , sprzedający procesory
> twierdzi , że T-bredy są palone przez A7V od razu po
> uruchomieniu bo nie rozpoznaje ona
> tego procka i podaje automatem za duże napięcie i odmawia
> gwarancji na procesor jeśli jest stawiany na tą płytę. Komu więc
> wierzyć ?

 BIOS ver. 1012 powinien go rozpoznawać (u mnie widzi poprawnie TB
1700+@2600+ jako Athlona 2600+). Niemniej przed włożeniem procesora
powinieneś na sztywno ustawić mu właściwe napięcia. Ta płyta nie
obsługuje szyny 133 MHz, dlatego - biorąc pod uwagę maksymalny
dopuszczalny mnożnik - procesor będzie działał z zaniżonym zegarem
(12x100). Rozwiązaniem jest skorzystanie z pewnej właściwości Athlonów
tej serii, która umożliwia "dodanie" do istniejącego mnożnika 8x, ale
wymaga to niestety cięcia/smarowania zworek na nim. Więcej znajdziesz
np. tu: http://tinylink.com/?AMTWgQ3sqm,
http://tinylink.com/?mx32NCXdfs.

> Co mogę maksymalnie postawić na A7V , mam na niej wgrany bios
> od A7V133 (KT133A) ver.1006 i chodzi bez zarzutu z Duronem 650. Czy
> można jakimś trikiem przerobić A7V (KT133) na pseudo-A7V133 (bez
> zmiany chipsetu).Jak wymusić wyższe FSB? pozdr wgol

IMHO nie da się, a przez samo wgranie BIOS-u od innej płyty możesz ją
tylko załatwić.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/