Re: zamiana ntfs na 32

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sat 20 Dec 2003 - 01:10:29 MET

Użytkownik "T." <cashu_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Michal Kawecki wrote:

Może nie przycinaj cytatów według swojego widzimisię.

> ROTFL, a po czym to wnosisz?

Po tym, że to twój system. Mój na przykład chodzi poprawnie.

> Powiedzieć to ja dużo mogę...

Najwyraźniej masz problemy nie z mówieniem, ile z myśleniem.

> [...]
> ułożenie katalogów na dysku. Np. Katalog windy, plik wymiany itp idą
> na początek dysku (najszybszy obszar). Tam dokonuje się stosunkowo
> niewiele zmian. Pliki multimedialne, które nie potrzebują zawrotnych
> szybkości dostępu idą na koniec dysku. Dodatkowo w plikach filmów czy
> mp3 jest często duża rotacja i przy takim ułożeniu nie wpływa ona na
> kluczowe elementy systemu. Katalogi tymczasowe, moje dokumenty itd
> daję najczęściej na koniec zajętego obszaru (ale przed pliki
> multimedialne). Dlaczego to chyba nie muszę tłumaczyć.

To co napisałeś wchodzi po prostu w skład typowej defragmentacji systemu
plików przyzwoitym narzędziem.

Zapomniałeś o:
- doborze klastrów odpowiedniej wielkości,
- odpowiednim umiejscowieniu MFT na partycji,
- niekorzystaniu z partycji konwertowanej z FAT32, w przeciwnym wypadku
niemal automatycznie wyklucza to poprzednie punkty powodując znaczny
spadek wydajności,
- scaleniu MFT w jeden - najwyżej dwa kawałki,
- wyłączeniu niepotrzebnych funkcji NTFS (np. tworzenie DOS-owych nazw
plików, aktualizacja czasu ostatniego dostępu),
- pracy wyłącznie na partycjach utworzonych przy użyciu MS narzędzi,
bądź kompatybilnych (żaden Linux),
- pamiętaniu, że małe pliki (do 1 kB) są zapisywane bezpośrednio w MFT,
więc nie ma sensu ich nigdzie ręcznie przesuwać defragmentatorem...
- optymalizacji _systemu_.

Przeczytaj sobie te artykuły:

WINDOWS NT TIPS & TRICKS: CLUSTER SIZES
http://www.execsoft.com/eletter/previous/eletter.asp?F=1999110220.html

Windows 2000 Best of the Newsgroups
Subject: NTFS file searches / tree view pathetically slow.
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/columns/bong/windows2000/default.asp

NTFS file system
http://www.digit-life.com/articles/ntfs/

NTFS Preinstallation and Windows XP
http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/tech/storage/ntfs-preinstall.mspx

Optimizing Disks
http://www.windowsitlibrary.com/Content/435/07/8.html (1998 rok)

Optimise NTFS performance in Windows servers
http://insight.zdnet.co.uk/hardware/servers/0,39020445,2131386,00.htm

> Czy jeszcze coś objaśnić "Panie Mądralo"?

Na tym się chyba nasza dyskusja zakończy.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/