Re: zamiana ntfs na 32

Autor: lazik_s (spamtrap_s_kizal_at_gazeta.pl)
Data: Wed 17 Dec 2003 - 15:51:59 MET

 Witam wszystkich grupowiczów pl.comp.pecet!!!

Pewnego dnia, a było to we wtorek popołudniem, T. napisałeś na
pl.comp.pecet coś takiego:
> To że chodzi jak szmata....ekhem znaczy wolno. Nawet jak się indeksowanie
> wyłączy.
> To że nie daje się zoptymizować.
> To że optymizacja leci 8x dłużej niż na analogncznym dysku FAT32.

> Oto moje "podstawowe" zarzuty.

Na czym się one opierają. Pytania:

1. Jaki masz sprzęt i na jakim testowałeś NTFSvsFAT32? Na jakich
wielkościach partycji?
2. Jaki tryb pracy HDD: PIO czy DMA? (PIO mode 2 jest o połowę wolniejszy
od UDMA mode 0)[WinXP domyślnie wybiera rozwiązanie i niestety czasami
się grubo myli włączając PIO zamiast DMA]
3. Buforowanie zapisu na dysk włączone?

Można jeszcze parę kryteriów tu dodać i dopiero przy ich określeniu
można kategorycznie stwierdzić jaki system plików jest "lepszy".

Podstawą wydajności systemu są w kolejności:
HDD
RAM
CPU.
Przede wszystkim jest to potwierdzone u użytkowników korzystających z
pamięci wirtualnej.

Ogólne podsumowanie systemów partycji można zawrzeć w:
NTFS:
     Skuteczny na dużych dyskach, duża ilość danych niezależnych od
     wielkości plików. W przypadku dużej ilości plików i ich
     fragmentów jest sprawniejszy w ich lokalizacji. Podstawą jest
     efektywność obsługi małych plików oszczędzająca przestrzeń
     dyskową podczas jej zarządzania. Fragmentacja plików nie wpływa
     na jego szybkość działania. Biorąc pod uwagę wydajność powinien
     być stosowany na nowszych dyskach o pojemności powyżej 10 giga.

FAT32:
       Bardzo dobry na wolnych dyskach. Jego szybkość wiąże się
       głównie z małą ilością plików. Zarządzanie przestrzenią dyskową
       jest mało efektywne ze względu na wielkość klastra. Duży
       rozmiar jednostki alokacji powoduje umiarkowaną w szybkości
       fragmentację, jednak przy tym sama fragmentacja HDD znacząco
       wpływa na wydajność dysku. Biorąc pod uwagę wydajność powinien
       być stosowany na starszych dyskach o pojemności poniżej 10
       gigabajtów.

Co do fragmentacji NTFS:
Odpowiedź jest jedna i jednoznaczna: PerfectDisk 6.0 ze względu na:
* scalanie pozostałych plików MetaData
* położenie MFT zgodne z zaleceniami MS
* scalanie plików systemowych

--
Pozdrowienia,
 lazik_s    mailto:nick_at_poczta.gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --