Re: TNT2 VANTA /M64 32MB jakie detonatory - kaszana

Autor: Wojciech Michalczuk (wmichal_at_nie-spamuj.gazeta.pl)
Data: Wed 17 Dec 2003 - 23:12:39 MET

Niejaki AnkaS twierdzi jakoby:
> Użytkownik "Wojciech Michalczuk" <wmichal_at_nie-spamuj.gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:brqc4b$1jo$1_at_inews.gazeta.pl...

                                                           ^^^^
Psiakrew... miało być 'stare' :)

> Tzn może ktoś z kolegów rzuci numerkiem.

Numerkiem... numerkiem... ciężko będzie... ale ja bym prolonował coś
koło 2x.xx

> Sciągnęłam 40.72 rozpakowalam. zmienilam karte z Matrox G200 na Vante pod
> Linuxem mucha nie siada, poszlo gladko, wiec karta zdrowa.
> (Ta karta chodzila u kolegi pod Win2000, a potem padlo mu AGP.)

40.xx to nieco przydużo, na 40.72 to ja w tej chwili mam puszczonego GF4
Ti4200 :)

> Win98 zglosilo na dziendobry bląd ochrony Windows - uruchom ponownie. No to
> reboot i wstaje w trybie awaryjnym, uruchamiam setup Detek 40.72 a tu
> komunikat, ze nie wykryl chipsetu NVidia, i exit. I tak przy kolejnych
> próbach. To samo dla najnowszych 53.04.

No cóż.. taka to już uroda Windows :)

Znaczysię, ogólnie to już na oko może być kiepsko, ale powalczyć można.
Spróbój może na początku zainstalować ją jako zwykłe 'Standardowa karta
graficzna VGA' bądź coś w podobie. jeżeli no nakarmieniu Wina tymże
pójdzie na normalnym trybie, to dobrze :)

Następnie pociągnij jakieś drivery 2x.xx i spróbój zainstalować.
Być może to, że poprzedni driver nie rozpoznawał karty jako nVidii było
to, że ów driver był po prostu jakiś lewy :)

> Na laminacie jest TNT2 VANTA /M64 Linux z kolei wykryl jako RIVa TNT2
> chipset przykryty radiatorem boje sie ruszac, moze podrobka? nie ma znakow
> producenta.

Spokojnie, żadna podróbka :)
Vanta to był taki dziwny wynalazek, co nazwany był 'TNT2' ale był mocno
okrojoną wersją, z wydajnością na poziomie pierwszego TNT. Dlatego w
większości przypadków jest nazywana po prostu TNT Vanta, mimo to, że
architekturą jest to TNT2.

> Z rozpaczy wrocilam do poczciwego Matroxa G200 8MB,
> ale chyba wole miec 32

Wiesz... nie wiem jaką ty masz tą Vantę, ale Matroxy z definicji mają
wyższą jakość 2D, czego nie można powiedzieć o tańszych nVidiach :)

Jeżeli masz zamiar pograć jeszcze w coś, powalcz z Vantą, ale jeżeli nie
masz zamiaru używać NICZEGO 3d, lepiej zostaw tego Matroxa :)

> Wymyslicie coś? Pozdrawiam Anka

Więcej nie dam rady - jak nie pomoże, to ja wysiadam ;)

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
       \\|||//