Re: K7S5A i problemy z dźwiękiem

Autor: Jacek Maciejewski (jacmac-nosp_at_go2.pl)
Data: Wed 17 Dec 2003 - 22:31:10 MET

Wiktor S. naskrobał:

> Tego, że K7S5A występują z kodekiem SiS i C-media, a producent
> płyty udaje że problem nie istnieje ;-)
> Być może masz właśnie SIS9738 a pozostałe programy rozpoznają że
> to C-media tylko po modelu płyty. Albo odwrotnie.

No więc jest tak: sis7012 to integralna część chipsetu sis735. Mówią
o tym że to karta muzyczna 'compliant to AC97', czyli IMO powinna
grać bez jakichkolwiek dodatków. Tymczasem na płycie jest dostawiony
chip CMI9738, który jest określany jako mikser, karta muzyczna lub
najczęściej kodek. W istocie, w tym chipie jest masa mikserów,
regulacji, wzmacniaczy a także przetworniki AD i DA. Pytanie po co
ten chip, skoro sam SIS 7012 jest w stanie wypełnić funkcję karty?
Najwyraźniej jednak właściwości sis7012 nie wystarczają. Dobrze
mówię?
No i w efekcie, żeby wszystko obsłużyć, trzeba zapewnić sterowniki i
do sis7012 i do cmi9738 (a na części płyt k7s5a do jakiegoś realteka,
choć tego nie sprawdziłem). Czy dobrze mówię?

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon1600+, 512MB SDR, GF4MX440***