Re: Kablówka a zakłócenia na monitorze.

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Mon 15 Dec 2003 - 21:19:40 MET

> Znalazłem w końcu przyczynę zakłóceń obrazu na monitorze i obrazie na TV z
> TVOUT kompa. Nie wiem dlaczego mi to wcześniej umknęło... Wydawało mi się,
> że tę możliwość sprawdziłem ale nie... Otóż to kablówka. Podłączenie mam
> takie: z kompa obraz do wideo (SVHS->EURO), kablówka też do wideo. Z wideo
> EURO do TV i antenowe do TV. Włączenie wideo przełącza od razu TV na
odbiór
> z EURO i dlatego tak mam. No i jakość lepsza. Odkryłem dziś, że odłączenie
> wtyczki z kablówki przywraca obraz z kompa na TV i monitorze do stanu
> [...]

dotykales kiedys jednoczesnie kabla od kablowki i obudowy kompa ???:) jezeli
tak to juz masz odpowiedz na swoje pytanie ... miedzy kablowka a
nieuziemionym kompem jest roznica potencjalow (czyt. napiecie). Powoduje to
zaklocenia na TV bo przez mase kabla sygnalowego z TV-out'a w grafice idzie
prad ... a nie powinien ...

Rozwiazaniem twojego problemu bedzie separator galwaniczny oddzielajacy
kablowke od TV lub magnetowidu. Popytaj w sklepach RTV lub elektronicznych
... mozliwe ze beda mieli. Jako podstawe powinienes traktowac uziemienie
kompa! Musisz go podlaczyc do gniazka z bolcem lub zlecic komus dorobienie
takowego inaczej narazasz swoj sprzet na zniszczenie lub nieprawidlowe
funkcjonowanie (jeden z efektow juz znasz).
I jeszcze jedno:
LISTWA ZASILAJACA Z FILTREM !!! MUSI !!! BYC PODLACZONA DO GNIAZDKA ZE
SPRAWNYM BOLCEM UZIEMIAJACYM!!! - inaczej zamiast chronic moze zniszczyc
kompa!