Re: Szybszy skaner

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Mon 15 Dec 2003 - 03:27:06 MET

Krzys-iek wrote:

> przy b&w (nie wiem do czego to sie nadaje nie do ocr raczej) = 53

Nie słuchaj tego człowieka. Nie wie, o czym pisze. Przeskanowałem w
życiu kilkadziesiąt tysięcy stron, w tym znakomita większość B/W właśnie
do OCR. Ale prawda, że w umphtekach B/W często nie nadaje się do
niczego, a już na pewno nie do OCR bo nie umieją poprawnie ustawić
naświetlenia (auto-exposure).

Zauważ, że nie deprecjonuję tym samym Microteków jako sprzętu, a jedynie
zwracam uwagę na nieprawdziwość stwierdzenia, jakoby B/W nie służył do
OCRu. Ponadto poprawne automatyczne naświetlenie zależy jeszcze od tego,
jak program skanujący umie skorzystać z interfejsu (zwłaszcza jeśli
używa opcji cichej współpracy).

> a4 to zwykla kartka z tekstem
>
> skaner nie zatrzymuje sie by podawac dane a ma usb 1.1

Nic dziwnego, bo skoro głowica jedzie ~2 razy wolniej niż w Epsonie, to
i nie ma się po co zatrzymywać. To zatrzymywanie to nie problem Epsona,
tylko problem przepustowości USB 1.1.

> mozesz pokazac jak wyglada ten interface?

Jak mam pokazać? Po prostu ma wszystkie funkcje, których zazwyczaj nie
mają interfejsy do tanich skanerów: automatyczne (i poprawne!)
dostosowanie głębi koloru dla różnych typów skanowanych mediów;
możliwość skorzystania z profesjonalnie zdefiniowanych krzywych kolorów
lub zapisania własnych, możliwość automatycznego lub ręcznego ustalenia
dowolnych parametrów (np. shadow-highlight, exposure, gamma, threshold,
gray balance intensity, saturation). Parametry te można ustalić także
półautomatycznie klikając "zakraplaczem" na odpowiednim obszarze skanu.
Dalej: ustawienie parametrów skanowania dla określonych urządzeń (ICM).
Możliwość dokonania wielu skanów przy jednym wywołaniu interfejsu (to
akurat dość powszechna opcja; przy tym jest także możliwość
zdefiniowania, gdzie na dysku ma trzymać dane tymczasowe). Ustalenie
wielkości źródła i celu (w calach, cm lub punktach). Skalowanie od 17%
do 6400%. Możliwość skorzystania z dobranych parametrów dla każdego typu
materiału wejściowego (pixel depth, de-screening, color smoothing, auto
exposure, color dropout, black-white option, halftone) oraz
zdefiniowania własnych. A w końcu możliwe jest zapisanie wszystkich ww.
ustawień jednocześnie pod dowolną nazwą, żeby za drugim razem nie trzeba
było tego ustawiać na nowo.

Dodam, że ładowanie interfejsu trwa moment, w odróżnieniu od np.
interfejsu Agfy Scanwise, który ładuje się w nieskończoność, a nie
zawiera nawet 1/3 tych opcji, co Epsona. Akurat Scanwise to bodajże
najgorszy interfejs TWAIN, jaki widziałem na własne oczy (pomijając
niektóre TWAINy kamer internetowych). Niewykluczone, że Microtek ma
wszystko to, co Epson, a nawet więcej - doświadczenie w produkcji
skanerów mają mniej więcej podobne (liczone w latach; choć podobno
Epson/Seiko istnieje od 1881). Co innego Plustek/Mustek (o ile
przypadkiem gruntownie nie przebudowali TWAINA w najnowszych skanerach)
- w tych, które widziałem, interfejs był żałosny.

Tak, czy inaczej: 500 PLN nie majątek i nie ryzykujesz wiele. Jeśli
rzeczywiście ma być prędki (czyli zapewne służyć do skanowania dużych
ilości tekstu), to prędzej czy później siądzie lampa albo mechanika i
będziesz miał okazję przetestować następny model. Z mojego doświadczenia
mogę powiedzieć, że zazwyczaj przy średnio intensywnym wykorzystaniu
lampa siada niedługo po upływie okresu gwarancji...

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki