Re: Dlaczego LCD na DVI ma słabszą rozdzielczość?

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 14 Dec 2003 - 21:52:18 MET

Użytkownik "IRMSCHER" <irmscher1_at_NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam!!
>
> Jestem posiadaczem LCD EIZO L557. Kupiłem go specjalnie m.in dla
> wejścia DVI +bo wyczytałem w archiwum grupy że przy 17 " to ma duże
> znaczenie. Mam karte grafiki MSI GF4Ti4200 . W specyfikacjach

Ktoś cię w błąd wprowadził. Wcale nie ma dużego znaczenia, a właściwie
ma znaczenie w przypadku słabych kart graficznych; na dobrej możesz w
ogóle nie zauważyć różnicy. Tak jest przynajmniej na mojej karcie ATI
Radeon 7500 (która zresztą do elity nie należy ;-)).

> monitora (i w praktyce też) jest napisane że odswieżanie przy DVI np.
> 1280x1024 jest 60 Hz a na łączu analogowym przy tej samej
> rozdzielczości jest 75Hz. Generalnie prawie wszystkie rozdzielczości
> na DVI chodzą na 60 Hz a na analogu dochodzą do 75 Hz. Czy ktoś może
> mi to "łopatologicznie" wytłumaczyć - bo ja już myślałem że mam jakiś
> problem z monitorem .....

Nie patrz się na cyferki, one w technologii LCD nie mają takiego
znaczenia, jak w CRT. Jeśli jakość obrazu na DVI oceniasz negatywnie w
porównaniu do analoga, to a/ przeprowadź ręczne dostrajanie parametrów
LCD (u mnie pomaga, choć tylko przy analogu), b/ zmień kabelek DVI, c/
zmień grafikę na lepszą.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/