Dlaczego LCD na DVI ma słabszą rozdzielczość?

Autor: IRMSCHER (irmscher1_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Sun 14 Dec 2003 - 17:02:34 MET

Witam!!

Jestem posiadaczem LCD EIZO L557. Kupiłem go specjalnie m.in dla wejścia
DVI +bo wyczytałem w archiwum grupy że przy 17 " to ma duże znaczenie.
Mam karte grafiki MSI GF4Ti4200 . W specyfikacjach monitora (i w
praktyce też) jest napisane że odswieżanie przy DVI np. 1280x1024 jest
60 Hz a na łączu analogowym przy tej samej rozdzielczości jest 75Hz.
Generalnie prawie wszystkie rozdzielczości na DVI chodzą na 60 Hz a na
analogu dochodzą do 75 Hz. Czy ktoś może mi to "łopatologicznie"
wytłumaczyć - bo ja już myślałem że mam jakiś problem z monitorem .....