Re: łzy wzruszenia...

Autor: Andrzej_K. (nie_podaje_at_spam.pl)
Data: Sun 14 Dec 2003 - 11:13:05 MET

Użytkownik "Wojciech Kulasa" <fingolfin_at_altair.wytnijto.eu.org> napisał w
wiadomości news:aiaotvg8mo39gcsen2u8kpaivfh8bfor1j_at_4ax.com

> [.....................]
> Od pewnego czasu niektorzy "uzytkownicy" tej grupy zachowuja sie
> niczym pewna kwoka z wiersza Brzechwy... Dajcie sobie panowie na
> wstrzymanie i zacznijcie reformy od siebie.

Wiesz, szanuję wszystkich weteranów usenetowych. Ty
ze swoim 'stażem' się do nich zaliczasz i należy się z
Twoim zdaniem liczyć, ale, jeśli łaska, wyjaśnij mi na
czym ma polegać "moja reforma"?

> Jedna z zasad usenetu jest to, ze jesli pisze sie wiadomosc przeznaczona
> dla jednej osoby, to uzywa sie do tego celu e-maila, a nie grupy
> dyskusyjnej. Do dobrego tonu nalezy takze podpisanie posta nazwiskiem.

Fakt, ale przez różnego rodzaju wstawki antyspamowe
jest to utrudnione i wysłanie na grupę *krótkiej*
informacji jest szybsze i wygodniejsze. Teoretycznie
może także przynieść więcej korzyści gdyż jeśli np.
będzie to informacja o złym kodowaniu i podasz w niej
link do "tego właściwego" to także inni "winni" mogą
to poprawić. (teoretycznie!)
Oczywiście, że "do dobrego tonu" należy(ło) podpisywanie
postów pełnym imieniem i nazwiskiem (prawdziwym), ale
ten "ton" przybladł gdy internet stał się popularny i dostępny
dla wszelkiej maści "skakańców" którzy to w różny sposób
zaczeli wykorzystywać. Także powinno się podawać *prawdziwy*
adres e-mail'owy bez żadnych wstawek. Ale "dobry ton" sobie,
a życie sobie.

> Osobiscie sto razy bardziej wole przeczytac ciekawy i wnoszacy cos do
> tematu post, nawet jesli nie spelnia zalecen co do formy niz
> bezwartosciowe, formalnie poprawne nawolywania anonimowych obroncow
> 4-linijkowego siga.

Znowu "pijesz" do anonimowości. Czy byłbyś zadowolony
gdybym nazywał się "Kowalski Andrzej", a post podpisywał
np. "Franek Kimono"?. Nie byłbym wtedy, wg. Ciebie, anonimem?.
Przecież to była by kpina.

> BTW, IMO sig Moradzego jest 4-linijkowy, bo pozdrowienia zwykle pisze
> sie nad sigiem - nie jest to staly element posta.

Pomyliłeś "podziękowania" z "pozdrowieniami"?.
Pozdrowienia są częścią składową podpisu_sig'a i Ty
dobrze o tym wiesz. Sig zaś powinien być umieszczony
pod delimiterem, to także wiesz bo tak robisz więc nie
rozumiem dlaczego bronisz z góry przegranej, nie swojej,
"sprawy"?.

--
Pozdrawiam - Andy_K.
"Człowiek z jednym zegarkiem zawsze wie która jest godzina,