Re: łzy wzruszenia...

Autor: Andrzej_K. (nie_podaje_at_spam.pl)
Data: Sun 14 Dec 2003 - 10:08:37 MET

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał
w wiadomości news:20031214082357486_at_grush.one.pl

> Przecież napisał po polsku. Elementy stałe posta, takie
> jak wrotka czy sygnaturka, jak najbardziej mogą być napi-
> sane w języku uniwersalnym -- jedynie treść wiadomości
> powinna być zapisana w języku obowiązującym na danej
> grupie dyskusyjnej (z wyjęciem cytatów, których tłumaczenie
> _nie jest_ obowiązkiem autora postu).

Nie ma takiej reguły, że coś może, a coś nie może być
pisane w obcych językach. Sygnatura jest wydzielonym
miejscem w poscie i tam pisz sobie co chcesz w jakim
chcesz języku gdyż są tam zawarte wiadomości dotyczące
piszącego post, a wrotka zawiera dane dotyczące adresata
posta i powinna być napisana w zrozumiałym dla wszystkich
języku. Przecież to zrozumiałe, że np. ja chciałbym wiedzieć
czy przypadkiem ktoś nia napisał (po ang.) we wrotce
" *Czarna Dupa* "Andrzej_K." <nie_podaje_at_no.spam.pl>
*sądzi, że umiał napisać* w news:brh7kc.1sk.1_at_p.i.k.i "
Przykład może prostacki, ale sens chyba rozumiesz?

> Pamiętaj, że niektórzy piszą na obcojęzyczne grupy dysku-
> syjne, a łatwiej jest Polakowi przeczytać angielską wrotkę
> czy sygnaturkę, niż osobie mówiącej po angielsku ich polskie
> odpowiedniki.

Lubię czytać Twoje posty gdyż zawsze są rzeczowe i treść
ich jest *przemyślana* . Lecz pewne powiedzenie mówi -
"Kij ma dwa końce" więc dlaczego my Polacy na polsko-
języcznej grupie mamy mieć teksty w obcym na języku?
Czyżby miał więcej szacunku dla obcokrajowców niż dla
rodaków?. Niech na "ich" grupach wrotka będzie w obcym
dla nich języku!
Nie jest to dla mnie żadne wytłumaczenie iż ktoś pisze
na inne_obcojęzyczne grupy. Topo prostu jest szpan
i pierwszym pytaniem jakie *powinienem* zadać Tomkowi
to *na jakiej wysokości nosi krok w spodniach*

> Zauważ, że chyba co najmniej połowa ludzi na grupie ma wrotki
> po angielsku -- choć oczywiście znacznie mniej rozbudowane
> (można by się kłocić, jaki jest sens tworzenia wrotki na trzy
> wiersze tekstu).

Nie przesadzaj z tą "połową". Znikoma część to robi i dlatego
to tak rzuca się w oczy.

--
Pozdrawiam - Andy_K.
"Stopień głupoty Twojego postępowania, jest wprost