BIOS w Solteku

Autor: Krzysztof Wasiewski (krzysztofw7_at_op.pl)
Data: Fri 12 Dec 2003 - 07:27:54 MET

Witam

Od wczoraj mam kompa z Athlonem 2000+ na plycie Soltek z nForce. Mam pytanie
odnosnie podkrecania w biosie.W ekranie: CPU Ratio są do wybory wartosci :
default/ 1x /2x/ .../ 12,5x/....itp , jak sie domyslam jest to mnoznik ? W
ustawieniu default wychodzi, ze jest on 12,5 (fsb=133).
W ekranie Advanced Chipset Features jest opcja :System Performane gdzie do
wyboru mamy [optimal/agressive/turbo/expert] , wybranie np. expert umozliwia
zmiane fsb , wiec nastepna opcja FSB frequency wynoszaca domyslnie 133 MHz
moze sie teraz zmieniac co 1 MHz. Czy wybranie fsb 166MHz przy mnozniku 12,5
bedzie bezpieczne? Zmienilem na próbe i temp procka wynosila 36-40 st.C.
Nastepna opcja CPU interface - co to jest ? do wyboru jest [optimal i
agressive ale tylko gdy system performance jest aggressive,turbo lub expert.
Kolejna opcja to Memory frequency , jest tam Auto lun By SPD, ktora opcje
wybrac aby pamieci chodzily synchronicznie przy fsb zmienionym na 166 MHz a
DDR-ach 333MHz. A moze nastepna funkacja Memory Timings jest zwiazana z
synchronizacja pamieci ? jest tam tylko optimal.

Sorki za przydlugie lamerskie wypociny i dzieki za pomoc.

pozdrawiam