Re: Notebook na AMDku czy Intelu?

Autor: Saiko Kila (saikokila_at_idea.sucks.pl)
Data: Thu 11 Dec 2003 - 12:01:39 MET

Construct Maxx (hnn_at_wp.SkasujTo.pl) wrote in its awkward message:

> Witam Wszystkich!
> Zastanawiam się czy wybrać notebooka na procesorze AMD czy też na Intelu.
> Sam jestem zwolennikiem rozwiązań tańszych, w kompie stacjonarnym mam
> Durona, ale nie wiem jak to jest z prockami mobilnymi. Czy bardzo wpływają
> na czas podtrzymywania na akumulatorach? Osobiście miewam do czynienia z
> notebookiem na celeronie1200 (Gericom) i zaobserwowałem, że się grzeje, a
> wentylator hałasuje (właściwsze słowo to chyba brzęczy /bzyczy). Jednak nie
> mam porównania z innymi notebookami, więc proszę o opinię osoby, które
> [...]

Hej, jesli chcesz miec rozwiazanie tanie, to raczej zapomnij o dlugim
zyciu baterii. Jesli mozesz wydac mniej to zdecyduj sie na mobilnego
Athlona XP, a jesli wiecej to na Centrino. Gyby nie cena, to komputery z
Centrino chyba by nie mialy konkurencji ani ze strony AMD ani swoich
braci pentiumow mobilnych...
 Athlon mobilny nie bez powodu jest sporo drozszy od odpowiednika
desktop - zjada pradu mniej i mniej energii potrzeba do jego
schlodzenia, chociaz grzeje nielicho. Wiatrak zwykle chodzi na wolnych
obrotach, a tylko w wymagajacych sytuacjach przyspiesza. Jak masz proca
desktopowego to nie dosc ze wentylki (zwykle kilka) zjadaja baterie bez
przerwy to jeszcze halasuja !
 Jeszcze uwaga: ani AMD ani Intel nie zagwarantuja jakosci projektu i
poziomu wykonania notebooka ze swoim procesorem, warto poczytac testy i
opinie uzytkownikow.
 Niektore notebooki maja mozliwosc zastapienia np. CD-ROMu druga
bateria, czasem moze byc przydatne.

--
Saiko Kila-----Name of my email server is invalid-----GG: 4088862
Linux is like wigwam - no windows, no gates and an apache inside.