Re: Jak odzyskac dane z uszkodzonego HDD??!! [długie]

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 11 Dec 2003 - 10:05:24 MET

Użytkownik "Shaman" napisał:

> teraz chyba wypadałoby pokombinować z wymianą talerzy :)

Właśnie coś takiego planowałem zrobić, ale znalazłem jedynie 2 identyczne
napędy, których nie używam. Niestety, to są dyski SCSI 3,2 GB, więc raczej
nie skuszę się na ich zniszczenie. Może się jeszcze przydadzą.

Ale spróbuję wyciągnąć talerz/talerze z jednego z tych dysków, które wczoraj
katowałem. Potem włożę go spowrotem i zobaczę jaki efekt. Niestety, obawiam
się, że będzie to trudna operacja, bo żeby wyjąć talerz, na którym
spoczywają głowice, musiałbym je zdrowo odgiąć, albo odkręcić cały
pozycjometr. Wątpię, żeby udało mi się to potem tak poskładać, żeby nie
uszkodzić całego dysku...

> teoretycznie talerz z dysku o większej pojemności powinien
> pracować w dysku o mniejszej pojemności no nie?

Teoretycznie tak, gdyby tylko nośnik i cała struktura również byłaby
identyczna. Może spróbuję też taki myk.

Wkrótce relacja...

--
                     Pozdrawiam, Sniper