Re: Dlaczego zwisy? Zasilacz?

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 10 Dec 2003 - 19:55:33 MET

Użytkownik "Fazi" napisał:

> Problem nastepujacy: [...] czasem wiesza sie sie z 5
> razy w ciagu kilku godzin

1. Zaktualizuj BIOS (jeśli tego nie robiłeś) i sterowniki, zwłaszcza takie
jak VIA Hyperion.

2. Spróbuj przetestować pamięci programem MemTest - może zdarzają im się
jakieś błędy.

3. Zainstaluj program do monitoringu napięć, najlepiej taki, który potrafi
analizować wyniki z dłuższego okresu (np. Motherboard Monitor). Przyjrzyj
się tym napięciom, czy przypadkiem nie odbiegają zbytnio od norm przy dużym
obciążeniu lub po kilkugodzinnej pracy. Spróbuj pożyczyć też zasilacz od
kogoś, bo Codegen to najsłabszy element w twoim komputerze.

4. Przetestuj dyski softem diagnostycznym ściągniętym ze strony producenta,
może on coś pokaże. Sprawdź też je jakimś programem do monitoringu
S.M.A.R.T., np. HDD Health (http://www.panterasoft.com).

> Jesli bede kupowal nowy zasilacz to planuje
> chiefteca 360wat. Ale nie wiem czy to jest
> konieczne a jakies 220zl piechota nie chodzi...

Nawet, jeżeli przyczyną obecnych problemów nie jest ten Codegen, to mimo
wszystko wymiana tego zasilacza przyniesie ci tylko same korzyści. Być może
unikniesz w przyszłości wymiany całego sprzętu, spalonego wskutek awarii
tego zasilacza. Oczywiście nie musisz kupować od razu Chieftec'a (chociaż
warto) - możesz nabyć całkiem dobrego ModeCom'a za nieco mniejsze pieniądze.
Podstawowe zabezpieczenia: przeciwzwarciowe, przepięciowe i przeciążeniowe
też posiada... A że nie jest to mercedes to już kwestia gustu ;)

--
Pozdrawiam,
Sniper