Re: "Infrared device" - co to jest i jak tego używać ?

Autor: kpawel (USUN.kpawel_at_kr.onet.pl)
Data: Wed 10 Dec 2003 - 19:55:29 MET

Dnia 2003-12-10 18:41, Użytkownik Publicon napisał :

> Witajcie,
>
> Niedawno znalazłem w necie artykuł na temat używania telefonu kom. jako
> modemu ( http://www.it-faq.pl/itfaqarticle.asp@id=39 ) .

"The page cannot be found"

> jak się okazuje
> artykuł bazuje na kommunikacji na podczerwień za pomocą odpowiedniego portu
> w PC-cie. Moja płyta posiada coś takiego, jak "SIR/CIR Connector" - co w
> praktyce wygląda jak 5 pinów wmontowanych obok siebie. Należy dołączyć do
> tego tzw. "IR device" - przypuszczam, że chodzi o jakiś miniaturowy (albo i
> nie) nadajnik/odbiornik promieniowania podczerwonego..

Dobrze przypuszczasz. Średnio wielkości pudełka zapałek.

> A więc mam pytanie... jak to wygląda, czy można kupić w sklepach (nie
> spotkałem tego w cennikach), ile kosztuje... a jak już jest, to gdzie w tym
> pececie montować ?

Szukaj czegoś takiego jak "IrDA" ;))

Można kupić 3 rodzaje:
- podłączane do płyty głównej: 25zł (allegro) - 40 zł (sklep)
- podłaczane do kompa przez port szeregowy: nie wiem po ile, ale
słyszałem że tego nie warto kupować bo są różne problemy
- podłączane przez USB: 80-150zł;

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski < kpawel >