zaskoczenie bezmyslnoscia epoxa/nvidii [dlugie]

Autor: Fork (fork_at_nospam.zse.opole.pl)
Data: Tue 09 Dec 2003 - 09:24:03 MET

Mialm kiedys karte TV aver media , po wlozeniu do slotu komp nawet nie
chcial wstac ... na innych kompach latala ( z problemami ale jednak ) -
pomyslalem ze to wina mojego czipsetu ( epox rga+ ,nforce ) i okazuje sie ze
bylem blisko , ale prawdziwa przyczyne udalo mi sie odkryc calkiem
przypadkiem po zassaniu programiku http://www.cpuid.com/clockgen.php Okazalo
sie ze producent plyty/czipsetu powiazal ze soba predkosc AGP - wbudowanej
karty geforce4 w mostek - z szyna PCI na sztywno ! ! a defaultowo IGP lata
na 100 Mhz co daje predkosc pci 50 Mhz ! ... rece mi opadaja, na dodatek
nigdzie o tym nie napisano w biosie/instrukcji. Niedlugo planuje wlozyc
jakas milsza karte graf i pytanie czy ktos ma taka konfiguracje i czy po
wlozeniu karty sytuacja wraca do normy ?

pozdrawiam fork