Re: ***antyBSA *** Szyfrowanie i awaryjne kasowanie danych ***

Autor: lazik_s (spamtrap_s_kizal_at_gazeta.pl)
Data: Thu 04 Dec 2003 - 14:18:24 MET

 Witam wszystkich grupowiczów pl.comp.pecet!!!

Pewnego dnia, a było to w poniedziałek wieczorem, achtung napisałeś na
pl.comp.pecet coś takiego:
> [...] /Wyciętych linii: 21/

Cytuję niejakiego [pl]kris79 z news:pl.comp.security który w
mid:oprzklehg80am2ki_at_news.tpi.pl podaje następujące rozwiązanie
problemu:
> [...]
> system się uruchomi. Jeżeli nie - nikt nie odczyta Twoich danych bo
> dysk jest szyfrowany 256 bit. AES (spod partition magic wygląda jak
> niesformatowany). Szyfrowanie jest dość szybkie (mój 40 GB poszedł w
> ok. 2 godz.), można defragmentować zaszyfrowany dysk (a np. w
> Encryption Plus są z tym problemy), nie widać spadku wydajności
> systemu. Acha, DriveCrypt Plus działa tylko z windowsami serii NT
> (aż do 2003 server) i chociaż piszą na stronie, że nie działa z
> raidem, to mój dysk raidowy chodzi bez problemów. Ze strony
> producenta możesz sobie ściągnąć triala i pooglądać.

Z powyższego, a także odpowiedzi grupowiczów na temat wystarczy wybrać
odpowiedni program o silnym algorytmie szyfrującym. Także zakup
oryginalnego oprogramowania jest wyjściem! Zapewne najlepszym i
najbezpieczniejszym.

--
Pozdrowienia,
 lazik_s    mailto:nick_at_poczta.gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --