Re: Rzecznik Praw Obywatelskich chce wyjaśnień w sprawie "zarzucania sieci na sieć"

Autor: Daniel Rychcik (muflon_at_ultra60.mat.uni.torun.pl)
Data: Thu 04 Dec 2003 - 15:22:13 MET

In article <3fcf2e04_at_news.home.net.pl>, BQB wrote:
> Wyjasnij mi dlaczego, bo tego nie rozumiem, program komputerowy (np Norton
> AntiVirus) kosztuje w polsce prawie dwa razy wiecej niz w zachodniej
> europie, a polskie place sa conajmiej dwukrotnie nizsze, wobec czego w
> rzeczywistosci place cztery razy wiecej za ten program i licencja z symantec
> nie zezwala, na uzytkownie programu w innym kraju niz zostal kupiony? Np
> WindowsXP HOME w OEM w polsce kosztuje tyle samo co WindowsXP Professional
> BOX na zachodzie. Czyzby polscy tlumacze az tyle brali sobie za tlumaczenie?
> [...]

A nie uważasz, że skoro są to _ich_ programy/filmy to mogą z nim robić
co tylko chcą, włącznie ze sprzedawaniem po $0.02 w ramach promocji w
górnym Pernambuco? Firma ma zarabiać - w tym celu sprzedaje programy.
Jak najwięcej i jak najdrożej - albo jakiś kompromis między tymi dwiema
rzeczami.

W przypadku MS nie jest to już takie oczywiste, bo dochodzą sprawy
typu monopol itp.. ale to już NTG :)
                                                                Daniel

--
\ Daniel Rychcik     INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH