Re: Rzecznik Praw Obywatelskich chce wyjaśnień w sprawie "zarzucania sieci na sieć"

Autor: Marcin Wojtczuk (we-steal-from-artists_at_riaa.com)
Data: Thu 04 Dec 2003 - 18:59:22 MET

BQB claimed:
> Wyjasnij mi dlaczego, bo tego nie rozumiem, program komputerowy (np Norton
> AntiVirus) kosztuje w polsce prawie dwa razy wiecej niz w zachodniej
> europie,

Ja powiem, ja wiem. Bo Polacy to głupi konsumenci, którzy w większości uważają
że im coś droższe tym lepsze. Koszmarnie mocny efekt snoba skłania producentów
do podwyższania cen. Dotyczy to zwłaszcza markowych ubrań, markowych butów,
perfum, kosmetyków itp. Dymają nas na nasze życzenie.

Do tego przy programach dochodzi propaganda: piraci sprzedają tyle kopii że
płyta/dvd/program musi być droższy żeby to zrekompensować (a tak naprawdę jest
tak że: kup tą płytę debilu a zwróci nam się za 10 piratów).

Dopuki nie wykształcą się w nas prawidłowe nawyki konsumenckie doputy ceny
będą w Polsce wyższe niż na zachodzie.

Na rychły spadek cen oprogramowania/muzyki/filmów jednak bym nie liczył. Z
drugiej strony, coraz więcej ludzi używa linusa/freebsd i interesuje się
alternatywami - to jedyny sposób na zmniejszenie cen oprogramowania.

--
              Marcin Wojtczuk
     [ http://www.stringi.com/viper/ ]