Re: wybor k. graficznej - dylemat...

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Tue 30 Dec 2003 - 11:10:49 MET

Witam.
łukasik... :-/ na pl.comp.pecet napisał(a):
> a dokladniej? jak bardzo jest problematyczna i na czym te problemy polegaja?

Chodzi głównie o kompatybilność i stabilność gier, z tym miałem
największy problem. Trzeba dużo poszperać, czytać na jakich sterownikach
producent gry testował ją (np. Call of Duty pracuje dobrze tylko na
catalystach 3.7, w innym mi zawieszał komputer). Czasem producent gry
wydaje patcha do niej, czasem nowszy lub specjalny sterownik załatwi
sprawę. Ja tam lubie grzebać, Max Payne 2 mnie zachwycił, mimo że
zwiechy mu się zdarzały, ale już chyba mam dobrane odpowiednie stery.

> w sumie 200pkt to nie duzy zapas IMO. wiec chyba przez taka "stare" nie
> gryzie z sumienie?? :-)

Może źle się wyraziłem, chodzi mi o to, że podnosząc taktowanie procka
tylko o 36 MHz (szyna na 104 MHz czyli procek na 936) wynik tak
podskoczył. Na standardowych ustawieniach, bez podkręcania uzyskuje ok
4150 pkt. Te radki mogą jeszcze więcej, na lepszym procku. Poszukaj
testów w sieci. Na tomshardware był fajny, porównawczy kart graficznych
na sprzęcie lowendowym (athlon 1 coś jest dla nich lowendem wrrrr :>) i
takim lepszym (P4 zdaje się).

> a jakiego producenta jest Twoj radek??

Ja mam tak wielce zachwalanego ;) HIS'a :>

> i tak przy okazji... czy jest sens w moim przypadku kupic zamiast radka z
> 64MB - 128MB. jakiego rzedu sa roznice w wydajnosci? pamietam ze np.
> GF2MX400 64MB "mial" prawie 2 razy mnie pkt w 3DMarku od GF2MX400 32MB

Hmmm tu chyba były większe różnice niż tylko w rozmiarze pamięci, może
ten drugi był 64 bit ?

Pozdrawiam,
Wołek.

--