Re: Zacinajacy sie komputer

Autor: Lukasz (rayd3n_at_interia.pl)
Data: Tue 02 Dec 2003 - 11:22:00 MET

>Nie doczytalem do konca posta. Sorki. Mozliwe, ze masz ten sam problem co i
>ja. Mnie np. jak plyta jest porysowana i CD-ROM zaczyna ja mielic (notabene
>teac UDMA33), to wylacza mi sie wlasnie UDMA w ustawieniach kontrolerow.
>Dlatego o tym pisze.. Objawia sie to wlasnie tym, ze nagle kopiowanie z CD
>spowalnia prace kompa porownywalnie z praca 486. Sprawdz, czy aby napewno
>masz wlaczone to DMA (czy Multiword DMA). To wbrew pozorom ma olbrzymi
>wplyw na wydajnosc systemu. Tym bardziej jezeli pracujesz na plycie z
>Czipem VIA.

Mialem kiedys wlasnie taki objaw, ze przy kopiowaniu z CD na HDD DMA sie
automatycznie wylaczalo (podobno to jakas wada XP), ale teraz zmienilem
plyte i jest caly czas OK. Caly czas mam wlaczony tryb UDMA2 w CD i
MultiWord DMA2 w CDRW. Pracuje na chipsecie nFORCE2-400. Sprobuje jeszcze z
polaczeniami.