Re: Zacinajacy sie komputer

Autor: news.man.lodz.pl (ppaszkowski_at_mpk.lodz.pl)
Data: Tue 02 Dec 2003 - 09:16:56 MET

"news.man.lodz.pl" <ppaszkowski_at_mpk.lodz.pl> wrote in message
> "Lukasz" <rayd3n_at_interia.pl> wrote in message

> Myszka
> NEC
CDROMu.

> Oj ludzie ludzie. Nic nie zmieniaj (nie przekladaj urzadzen - nie ma
sensnu,
> a sie tylko napracujesz niepotrzebnie). Jaka winda? Jak XP to wejdz w
> menedzer urzadzen i IDE ATA/ATAPI, wybierz naped przy ktorym Ci
zwalnia --->
> wlasciwosci i zobacz ustawienie jak masz PIO4 to juz masz odpowiedz.
> Przestaw na Multiword DMA (lub UDMA2), zastosuj ok. i poczekaj
> moment.Powinienes juz nie miec wiecej tego problemu. Mamto samo, tyle, ze
co
> jakis czas poprostu mi sie wylacza UDMA na CD-ROM'ie

> [...]
Nie doczytalem do konca posta. Sorki. Mozliwe, ze masz ten sam problem co i
ja. Mnie np. jak plyta jest porysowana i CD-ROM zaczyna ja mielic (notabene
teac UDMA33), to wylacza mi sie wlasnie UDMA w ustawieniach kontrolerow.
Dlatego o tym pisze.. Objawia sie to wlasnie tym, ze nagle kopiowanie z CD
spowalnia prace kompa porownywalnie z praca 486. Sprawdz, czy aby napewno
masz wlaczone to DMA (czy Multiword DMA). To wbrew pozorom ma olbrzymi wplyw
na wydajnosc systemu. Tym bardziej jezeli pracujesz na plycie z Czipem VIA.

--
Pozdrawiam
Piotr Paszkowski