Re: Zacinajacy sie komputer

Autor: news.man.lodz.pl (ppaszkowski_at_mpk.lodz.pl)
Data: Tue 02 Dec 2003 - 09:06:01 MET

"Lukasz" <rayd3n_at_interia.pl> wrote in message
> Witam!
>
> Mam dziwny problem. Otoz, zauwazylem cos takiego: gdy przegrywam cos z
> CDROMu na HDD, w trakcie tej operacji komputer strasznie mi zwalnia.
Myszka
> sie zacina, itd. Chwile po przegraniu wszystko wraca do normy. CDROM to
NEC
> 52X, HDD Caviar 40 GB 2 MB Cache 5400 RPM. Dzialam na Windows'ie XP (DMA
> wlaczone). Slyszalem, ze moze to byc przez antywirusa dzialajacego w tle,
> ale akurat ja nie mam w tej chwili zadnego monitora rezydentnego. Tak samo
> jest np. gdy robie obraz plyty uzywajac NERO, czyli ogolnie taka sytuacja
> powstaje przy dluzszych operacjach zwiazanych z odczytem danych z CDROMu.
> Niepokoi mnie tez transfer dysku (przy przegrywaniu pliku ok. 200 MB z
> partycji na partycje Total Commander pokazuje mi transfer ok 5-6 MB/s, a
> chyba powinno byc nieco wiecej).

Oj ludzie ludzie. Nic nie zmieniaj (nie przekladaj urzadzen - nie ma sensnu,
a sie tylko napracujesz niepotrzebnie). Jaka winda? Jak XP to wejdz w
menedzer urzadzen i IDE ATA/ATAPI, wybierz naped przy ktorym Ci zwalnia --->
wlasciwosci i zobacz ustawienie jak masz PIO4 to juz masz odpowiedz.
Przestaw na Multiword DMA (lub UDMA2), zastosuj ok. i poczekaj
moment.Powinienes juz nie miec wiecej tego problemu. Mamto samo, tyle, ze co
jakis czas poprostu mi sie wylacza UDMA na CD-ROM'ie

--
Pozdrawiam
Piotr Paszkowski