Re: [glosowanie] Najlepsze laptopy

Autor: Saiko Kila (saikokila_at_idea.sucks.pl)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 15:41:37 MET

Construct Sniper (sniper10000_at_NOSPAMpoczta.onet.pl) wrote in its awkward message:

> Fujitsu-Siemens to japończyk? Aż ciekawości przejrzałem wszystkie papiery do
> tych "laptoków" w mojej firmie. Wszędzie widzę tylko "Made/Printed in
> Germany". Nie znalazłem ani słowa o Japonii. Wygląda na to, że ta marka ma
> więcej wspólnego z Siemensem, niż z Fujitsu. Mimo wszystko, Fujitsu-Siemens
> to solidna niemiecka technologia z dodatkiem japońskich majstersztyków. I to
> się potwierdza. Mam w firmie 6 "laptoków" tejże marki, wszystkie pochodzące
> z różnych generacji. Pracują znakomicie, aż się chce przy nich siedzieć.
> [...]

Specjalnie napisalem w cudzyslowie, choc moze on pelnic dwojaka funkcje.
Firmy lacza swoje marki/nazwy ze wzgledow praktycznych, takze
marketingowych. Sa miejsca na swiecie, gdzie japonska kojarzy sie
korzystniej. Sam widzialem, jak porownywano notki F-S z Toshibami, ktore
maja (mialy?) opinie najbardziej zgodnych sprzetowo z normalnym PCtem.
Uwazam po prostu, i nie tylko ja, ze japonska firma zajmujaca sie
elektronika nie "wtopi" laczac marke z jakas dziadowska z Europy cz
skadkolwiek (hmm...LG nie jest taki dziadowski ;)). Tak klarownej opinii
nie mam o firmach niemieckich, generalnie. Oczywiscie Siemens to zwykle
jakosc. Kiedy bylem swiadkiem owego przekonywania, to klient byl sklonny
kupic nie dlatego, ze Siemens, ale dlatego, ze japonski. I nie ma
znaczenia, ze poskladano w Chinach czy Singapurze. Ot, co :-)
PS. A wyobraz sobie, co by bylo ze sprzedaza w Niemczech, gdyby kompa z
Siemens w nazwie zrobiono wlasnie w Chinach !

--
Saiko Kila-----Name of my email server is invalid-----GG: 4088862
Linux is like wigwam - no windows, no gates and an apache inside.