Przenosic czy nie przenosic?

Autor: Norbert (norbert.kaminski_at_wp.pl)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 15:35:33 MET

 Otoz sie zastanawiam.
Jedynym powodem mojego zastanawiania sie jest bezpieczenstwo przed wgladem
niepowolanych innych domownikow.
Zaczne od poczatku.
System stoi na dysku S-ata 120GB seagate.
Drugi dysk na ktory chcialbym system przeniesc to IBM 45GB 7200obr ktory
posiadam juz 3 lata i jest niezawodny.
Powod przenosin? Ano do dysku 45GB ktory jest na IDE mam tzw secureIDE
czyli taki klucz firewire bez ktorego komputer nie widzi danych na dysku
bo sa one szyfrowane..bez klucza widac dysk tylko jako obszar nie
podzielony na partycje.
Bardzo wygodne zwlaszcza ze domownicy lubia mi przegladac dane na
komputerze.
Czy jak przeniose system to zauwaze zmniejszenie predkosci wszystkiego
wzgledem s-ata?
Czy moze darowac sobie bo jest np jakies zabezpieczenie o ktorym Wy wiecie
a ja nie i podzielicie sie informacjami.
Chodzi mi o cos co by zabezpieczylo caly dysk tak ze bez podania hasla
przy starcie systemu poprostu by nikt nie mogl odczytac danych... to samo
jesli by dysk zostal przelozony do innego komputera.
Pozdrawiam i czekam na porady.

--
******* norbert.kaminski_at_wp.pl **** gg:1334053 **********
** PIV3GHz, 1GB-HYPERX, ABIT IC7 MAX3, CHIEFTEC 420W ****