Re: Dysk 80 GB - ktory kupic?

Autor: Sniper (sniper10000_at_nospam.onet.pl)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 14:14:38 MET

Użytkownik "T.F." napisał:

> Aaaaa tutaj poprosze wiecej szczegolow !!!
> Teraz wszeche upycham WD-JB (EIDE, 7200, 8MB)
> i zero problemow ze zwrotami.

Więcej nie podam, bo nie wiem. Dowiedziałem się tylko, że dwie firmy mają
ok. 7% zwrotów spośród wszystkich sprzedanych Caviarów. Zresztą ta tendencja
daje się odczuć na giełdzie komputerowej - od 2 tygodni odwiedzam ją
analizując rynek w przygotowaniu do zakupu jakiegoś dysku 160 GB. Kilku
sprzedawców na pytanie "Dlaczego nie ma Caviarów" odpowiada "Panie! Daj pan
spokój. Starczy mi swoich kłopotów. Jeszcze Caviary będę ludziom sprowadzał,
a potem wymieniał na nowe?". No i tu muszę stwierdzić, że chyba mają
odrobinę racji. Mam w tej chwili WD1200JB i o ile sam dysk sprawuje się bez
zarzutów, o tyle ma jakiś problem ze złączem zasilającym (zimny lut?).
Ciężko ocenić co jest grane, bo czasami zdarza się, że dysk wystartuje
dopiero po potwornie mocnym dociśnięciu molexa (i nie jest to problem
zasilacza, bo testowałem kilka różnych). Kolejna przykra niespodzianka
spotkała mojego kumpla. Kupił 2 duże, 200-gigowe Caviary, również z serii
JB. Po dwóch miesiącach pracy jeden z nich padł.

> Po tragicznej serii IBMa, teraz nastal spokoj.
> Nad wyraz MALO awarii.

Ja wolę profilaktycznie odczekać. Po ostatniej awarii IBM'a straciłem
dorobek połowy mojego życia. Nie chcę jeszcze ryzykować. Po tragicznych
skutkach padów paru Samsungów przed kilkoma laty dochodziłem do siebie przez
3 lata, zanim zmieniłem zdanie na ich temat.

--
Pozdrawiam,
Sniper