Re: Okrągły kabel IDE

Autor: Artur Czeczko (newart_at_eno.one.pl)
Data: Wed 26 Nov 2003 - 10:48:25 MET

"MQ" <adres_at_kliknij.w.stopce> wrote in message
> Witam.
> Jak to jest z ekranowaniem w przypadku okrąglych kabli IDE?
> ZTCW w taśmie 80cio żyłowej 40 żył jest po to by ekranować pozostałe 40,
jak
> to więc wygląda po zwinięciu wszystkiego do kupy?

Tak na dobrą sprawę to jest "skrętka", tzn. kabelki są poskręcane parami
(każdy z 40 kabelków jest skręcony z kabelkiem ekranującym).

> Czy podwójnie ekranowane kable okrągłe są jakoś zauważalnie "lepsze" od
> nieekranowanych dodatkowo?

Ja używam kabli bez dodatkowego ekranu i nie zauważyłem różnicy w działaniu
między tymi kablami a zwykłymi płaskimi taśmami. Nie przeprowadzałem żadnych
większych testów i do kabla mam podpięty tylko 1 dysk ATA 100. Być może
2 dyski ATA 133 byłyby bardziej wymagające.

Pozdrawiam,
Artur