Re: Okrągły kabel IDE

Autor: Tomeks (tsztelak[nospam)
Data: Wed 26 Nov 2003 - 10:58:47 MET

> Jak to jest z ekranowaniem w przypadku okrąglych kabli IDE?
> ZTCW w taśmie 80cio żyłowej 40 żył jest po to by ekranować pozostałe 40,
jak
> to więc wygląda po zwinięciu wszystkiego do kupy?
> Czy podwójnie ekranowane kable okrągłe są jakoś zauważalnie "lepsze" od
> nieekranowanych dodatkowo?

Dzialanie takiego kabla zalezy pewnie od jego wykonania, w sklepie widzialem
"okragle" kable, ktore tak naprawde byly tylko zgniecina zwykla tasma,
owinieta plastikowa siatka. Wiec do takiego kabla duzego zaufania bym nie
mial.
Na roznych grupach, mozna znalesc sporo postow o problemach, ktorych powodem
byly wlasnie okragle kable do dyskow.
Ja natomiast uzywam okraglych kabli od dluzszego czasu i nie niemialem
jeszcze zadnych problemow, ale nie wiem jak sa zbudowane w srodku, gdyz sa
dosc mocno zabezpieczone.

Pozdrawiam