Re: Okrągły kabel IDE

Autor: Sniper (sniper10000_at_nospam.onet.pl)
Data: Thu 27 Nov 2003 - 10:59:12 MET

Użytkownik "MQ" napisał:

> Jak to jest z ekranowaniem w przypadku okrąglych kabli IDE?

Jakiś czas temu kupiłem na giełdzie po 10 zł najprostsze kable 80-żyłowe
zwinięte w rurkę i owinięte gumą (żeby się nie rozlatywały). 2 Maxtory
80-gigowe (ATA 133) podłączone do kontrolera Promise w ogóle nie chciały na
nich pracować. O dziwo, na zwykłym kontrolerze działały, ale miały poważne
problemy z odczytem/zapisem. Niestety - musiałem zakupić nową, droższą
taśmę. Kolejna taśma, którą podłączyłem do kieszeni UDMA 100, powodowała, że
płyta nie mogła wykryć żadnego dysku. Również musiałem się jej pozbyć. 3
pozostałe dyski: WDC, Barracuda i Samsung nie sprawiają żadnych problemów. W
benchmarkach również prezentują identyczne wyniki jakie podają różne testy.
Wszystko wskazuje zatem na to, że wiele zależy tutaj od samego kontrolera i
prędkości transmisji. A z moich doświadczeń mogę jeszcze dorzucić
występowanie problemów spowodowanych dużą ilością kabli i sprzętu w
obudowie. U mnie pracuje 8 urządzeń podłączonych ATA/ATAPI. Mimo okrągłych
kabli, plątanina jest niesamowita i od czasu do czasu dzieją się jakieś
dziwne rzeczy.

--
Pozdrawiam,
Sniper