Re: Drżenie na monitorze i koszmar na TV...

Autor: Sławomir Stępniak (slawstep_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 26 Nov 2003 - 00:46:02 MET

in news:3fc3b9b1_at_news.vogel.pl , *Lidka i Tadek* wrote:
> Na monitorze mam lekkie drżenie a TVOUT ma takie zniekształcenia,
> że telewizor czasem stwierdza, że nie ma sygnału na AV.
> Wszystko inne działa bez zarzutu - nie są to zakłócenia z eteru,
> bo nie powinny wpływać na monitor (może się mylę),

Mogą być, (ćwiczenie 1. (nieobowiązkowe) Przyłożenie silnego magnesu
stałego do monitora, uwaga, może zniekształcić na stałe).
Wnioski: pole magnetyczne działa na monitor.
Pole elektromagnetyczne (zmienne) powoduje drganie, oczywiście gdy
odpowiednio silne. Przyczyną mogłoby być usytuowanie monitora, ale
nie wyjaśniałoby zachowania TV. Chyba, że za ścianą mieszkania masz
np. stacje transformatorową.

> - nie są to zakłócenia z sieci elektrycznej, bo na TV nie ma śladu
> zakłóceń (poza sygnałem AV z kompa),

Zbyt niski poziom napięcia i zasilacz może nie móc zapewnić odp.
poziomów.
Pływanie napięcia utrudnia pracę zasilaczowi. Przepięcia w sieci, pomimo
listwy przeciwzakłóceniowej i stabilizacji w zasilaczu przenoszą się
na podzespoły. Powodują złą pracę niekoniecznie wszystkiego, a tylko
najbardziej wrażliwego zespołu.
Cwiczenie 2. Wypożyczyć UPS i puścić całość bez zasilania z sieci.

> - nie jest to uszkodzenie kompa, bo by nie działał a działa dobrze
(poza
> obrazem) - karta jest zintegrowana,

Może się uszkodzić konkretny podzespół komputera, np. karta graficzna
pomimo, że na płycie głównej.

[ciach - reszta dość dogłębnych badań]

1. Po przeprowadzce nie zmieniałeś długości kabli (np. S-video)?
2. Na karcie masz wentylator? kręci się? temperatury w normie?
3. Próbuj zmienić lokalizację sprzętu, oddal kable od zasilających
4. Sprawdź wpływ zasilania (np. UPS lub przedłużacz od sąsiada)
5. Czy przypadkiem nie przestawiły sie ustawienia częstotliwości?
6. W mieszkaniu (lub w pobliżu) masz działające urządzenia
 zakłócające: ściemniacze oświetlenia, silniki (windy).
Lekko nie będzie, ale ćwicz dalej, awarię wewnątrz obstawiałbym
na końcu, po wpływach sieci, ułożenia kabli, nawet po wpływach
otoczenia.

--
Pzdr.:.Sławomir Stępniak.:.slaw1step_at_poczta1.1onet.pl (bez cyfr)