Drżenie na monitorze i koszmar na TV...

Autor: Lidka i Tadek (tadek13_at_bez_spamu.polbox.com)
Data: Tue 25 Nov 2003 - 21:24:17 MET

Cześć.
Zmieniłem mieszkanie i po przeprowadzce pojawił mi się problem z obrazem z
komputera. Na monitorze mam lekkie drżenie a TVOUT ma takie zniekształcenia,
że telewizor czasem stwierdza, że nie ma sygnału na AV. Nie bardzo wiem co
może być przyczyną. Wszystko inne działa bez zarzutu (cała reszta kompa jak
również zestaw audio/wideo), tak więc nie bardzo wiem co podejrzewać. Moje
przemyślenia:
- nie są to zakłócenia z eteru, bo nie powinny wpływać na monitor (może się
mylę),
- nie są to zakłócenia z sieci elektrycznej, bo na TV nie ma śladu zakłóceń
(poza sygnałem AV z kompa),
- nie jest to uszkodzenie kompa, bo by nie działał a działa dobrze (poza
obrazem) - karta jest zintegrowana,
- nie jest to uszkodzenie monitora, bo gdy podłączony do kompa nie jest to
obraz jest dobry (lata po ekranie tabliczka, że kabel nie podłączony i nie
ma zakłóceń) no i gdyby to był monitor, to by telewizor odbierał normalnie,
- nie jest to problem z kablami, bo w środku wszystko sprawdziłem a kable
zewnętrzne miałem dla testów wszystkie odpięte (nawet na przemian odpiąłem
SVHS i monitor).

Tak więc nie wiem co jest grane. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem,
lub wie jak to rozwiązać to proszę o pomoc.
Mój zestaw: płyta Leadtek z grafą i dźwiękiem na pokładzie (GF4MX) (reszta
chyba nie istotna) i WinXP Pro (choć efekt migotania widać już na ekranie z
BIOSu).

--
pozdrawiam
Tadek