Re: Drżenie na monitorze i koszmar na TV...

Autor: Lidka i Tadek (tadek13_at_bez_spamu.polbox.com)
Data: Wed 26 Nov 2003 - 17:29:22 MET

Sławomir Stępniak wrote:
> Zbyt niski poziom napięcia i zasilacz może nie móc zapewnić odp.
> poziomów.

Napięcie mierzone zwykłym cyfrowym amatorskim miernikiem pokazuje 241V

> Cwiczenie 2. Wypożyczyć UPS i puścić całość bez zasilania z sieci.

Odłożone do zrealizowania w bliżej nieokreślonej przyszłości ze względu na
brak takowegoż w otoczeniu. Najpóźniej jednak do nowego roku. :)

> 1. Po przeprowadzce nie zmieniałeś długości kabli (np. S-video)?

Nie. Ten sam zestaw kabli.

> 2. Na karcie masz wentylator? kręci się? temperatury w normie?

Jest wiatrak na chipsecie (czyli na karcie też), kręci się, temp. w normie.

> 3. Próbuj zmienić lokalizację sprzętu, oddal kable od zasilających

Które kable zasilające? Z TV? Z kompa? One nie biegną wzdłuż siebie gdzieś
dalej. To kawałek i kable są raczej poplątane... :)

> 4. Sprawdź wpływ zasilania (np. UPS lub przedłużacz od sąsiada)

Stawiam na to. Problemem będzie UPS. Sąsiad mi niewiele pomoże, bo to ten
sam blok.

> 5. Czy przypadkiem nie przestawiły sie ustawienia częstotliwości?

Czego? Kompa? Monitora? Nie. Na 100%.

> 6. W mieszkaniu (lub w pobliżu) masz działające urządzenia
> zakłócające: ściemniacze oświetlenia, silniki (windy).

Nie. Żadnych ściemniaczy, wind, żadnych transformatorów za ścianą... Nic. Za
ścianą jest wolna przestrzeń i śmietniki kilka metrów poniżej.

> awarię wewnątrz obstawiałbym na końcu,

Dzięki. To chciałem przeczytać. :)

Sprawdziłem właśnie instalację. Mam trzy kable (różnicówka na tablicy).
Sprawna (zwarłem w gniazdku przewód PE z N i wybiła).

Wniosek bieżący: Problem z napięciem. Niemierzalny bylejakim cyfrowym
miernikiem.
Dzięki za porady i sugestie. Jak rozwiążę problem dam znać.

--
Pozdrowionka
Tadek