Re: Zasilacz a system fan

Autor: Tomeks (tsztelak[nospam)
Data: Tue 25 Nov 2003 - 14:01:30 MET

> 1. jeżeli zasilacz ma dwa wiatraki, to obroty którego z nich są
wyświetlane
> w programach monitorujących;

Wydaje mi sie ( ale glowy nie dam ) ze tego wiatraka wewnatrz obudowy.
Przytknij reke do tego wentyloatora zaraz po starcie systemu i zabacz czy
pracuje ( przy otwartej obudowie i nieobciazanym systemie raczej nie
powinien )

> 2. po podłączeniu kabelka do System Fan, dołączony do płyty MSI KT4AV
> PC Alert informuje o obrotach wentylatora System Fan (co logiczne).
> Rzecz w tym, że jest też okienko z PSU Fan - da się zrobić, żeby
> informacje o obrotach były wyświetlane w tym okienku? Czy wymaga to
> ingerencji w hardware i uzycia, czy ja wiem, jakichs dodatkowych
> kontrolerów/regulatorów obrotów?

Naogol na plytach glownych sa 3 wejscia na wiatraki : procesor, zasilacz,
obudowa.
Trzeba wiec tylko podpiac odpowiedni wiatrak w odopowiednie miejsce.
Jest oczywiscie mozliwosc ze na tej plycie sa akurat tylko 2 wejscia, wtedy
raczej nie da sie nic zrobic zeby
dane wyswietlaly sie w innym okienku ( chyba ze w programie da sie ustawic z
ktorego czujnika dane okienko korzysta :)

> [...]
> o nazwie System właśnie, to może złącze System Fan służy do podłączeniu
> wiatraka, który w teorii ma chłodzić chipset. Po podłączeniu doń wiatraka
> z zasilacza może dojść do sytuacji, że regulacja obrotów na PSU będzie
> odbywała się zgodnie z pomiarami temperatury na chipsecie, co byłoby bez
> sensu (bo gdzie Rzym, a gdzie Krym ;-)) No, chyba że to i tak jest bez
> znaczenia, bo np. MSI KT4AV nie umożliwia automatycznej regulacji
> obrotów wiatraka (nie wiem jak jest w rzeczywistości, w instrukcji jest
> napisane, że umożliwia pod warunkiem występowania na płycie "System
Hardware
> Monitor Chipset", a czu występuje - szczerze powiedziawszy nie wiem :-)
Albo
> zasilacz Chiefteca nie oferuje możliwości automatycznej regulacji obrotów,
> wówczas moja ostatnia wątpliwość jest nieuzasadniona).

Z tego co pamietam, Chieftec sam reguluje obroty tego wentylatora na
podstawie swoich odczytow temperatury.

Pozdrawiam