Re: problem z kompem

Autor: NetSec (netsec_at_o2.pl)
Data: Sun 02 Nov 2003 - 12:58:44 MET

Użytkownik "Marek" <xxx78KASUJTO_at_op.pl> napisał

> witam kumpel ma plyte glowna oparta na bx do tego radeona i dysk 20giga
> celeron 600 podkrecony do 750 (ale juz byl odkrecany zeby uprzedzic
> odpowiedzi) zasilacz 200wat cdrom i cdrw wszystko bylo dobrze dopuki nie
> pojawil sie dysk 40giga
> komputer przestal uruchamiac monitor tzn lampka swiecila sie na
pomaranczowo
> :-(
> teoria byla taka ze to zasilacz siadl tym bardziej ze u mnie w domu bylo
> samo a po podlaczeniu mojego zasilacza
> zaczelo wszystko dzialac, wiec poradzilem kumplowi kup nowy 300W zasilacz
> [...]
Możesz nie wierzyć ale prawdopodobnie jest to problem pamięci RAM.
Z układem i440BX mogą współpracować poprawnie tylko pamięci DIMM dwustronne
(z układami pamięci umieszczonymi po obydwu stronach płytki).
Jeśli są jednostronne będą zawsze jakieś problemy, złe rozpoznanie banków
(nieprawidłowo rozpoznana wielkość pamięci),
brak rozpoznania pamięci etc.
Ponad to warto jest stosować pamięci dla magistrali 100 a nie 133.
Pomimo teoretycznej kompatybilności pamięci w dół, często występują problemy
właśnie z pamięciami przy chipie BX.
Na koniec jeśli wszystko zawiedzie proponuje zamienić się na jakiś czas
zasilaczami.
Swoją drogą ciekawe jakiej firmy zasilacz kupił Twój kolega?
Jeśli jest to Codegen to się nie dziwię, że poprawy nie ma.

NetSec