Re: Tuner TV - wymyslilem cos takiego - poradzcie

Autor: Hippo (hungry_hippo_at_CUTMEtlen.pl)
Data: Sun 02 Nov 2003 - 13:01:07 MET

Dnia 31-10-2003 o godzinie 20:20, Lech napisal(a):

> W moim kąciku komputerowym dożył swych dni 14-calowy telewizorek.
> Wymyśliłem, że zamiast nowego odbiornika kupię sobie kartę TV.

Bylem w podobnej sytuacji, kupilem tuner i jestem zadowolny z tego
rozwiazania.

> 1. Jaką kartę TV powinienem kupić? Niedrogą, ale żeby była możliwa jakość
> obrazu i tuner radiowy stereo.

Mozliwa jakosc obrazu? ;) Ja osobiscie testowalem dwie - Aver 303 oraz
Winfast 2000 Expert. Pozostalem przy tej drugiej i nie zaluje,
natomiast kosztuje ona ok 300zl, z pewnoscia znalazlbys cos tanszego.
Tuner FM stereo jest, telewizyjny zreszta tez stereo (NICAM).

> 2. Czy płynność odtwarzania obrazu z tunera bardzo zależy od komputera,
> karty graficznej? Czy też jest to właściwość karty TV?

To drugie. Karta graficzna musi tylko obslugiwac tryb overlay.

> 3. Czy nagrywanie obrazu na HD wymaga dużej wydolności komputera?

Zalezy w jakiej rozdzielczosci i jakim kodeku chcesz nagrywac, ale do
sensownej jakosci, generalnie, tak.

> Jaki
> komputer i kartę powinienem mieć, żeby móc płynnie czasem coś nagrać? (wiem,
> że do tego trzeba hektarów przestrzeni na dysku ;-)).

Hektary przydadza sie, jesli bedziesz chcial nagrac material w
wysokiej rozdzielczosci przy pomocy jakiegos bezstratnego (badz bardzo
malo stratnego) kodeka. Natomiast do przechwytywania bez gubienia
klatek potrzebne beda: szybki, zdefragmentowany dysk, odpowiednio duzo
pamieci, a takze szybki procesor. Nie pisze jak szybki, ile pamieci
itd, bo po pierwsze duzo zalezy od rozdzielczosci i uzytego kodeka, a
po drugie nie mam doswiadczenia z innymi konfiguracjami niz moja.
Athlon 1,7XP, 768MB i jakis niezbyt nowoczesny Seagate 30GB nie
sprawily mi zadnych problemow do tej pory.

--
pozdrawiam
Hippo