Re: Dyski twarde - problem z prawidlowym rozpoznaniem?

Autor: Janusz (jb23_at_alpha.net.pl.nospam.pl)
Data: Mon 27 Oct 2003 - 12:02:47 MET

"Michal Kawecki" <kkwinto_at_o2.px> wrote
> Wygląda na to, że wartości CHS określające położenie dysków logicznych
> nie zostały prawidłowo obliczone. Być może jest to wina Ranisha. Na
> pewno wprowadza to w błąd wiele programów opierających się na
> wartościach CHS zamiast LBA, należą do nich praktycznie wszystkie
> programy działające spod DOS-a. Ghost podczas tworzenia partycji na
> nowym napędzie dysków twardych najwyraźniej potrafił te wartości
> skorygować.

Oczywiscie w domu przetestuje te mozliwosci, ale jedna rzecz sie nie zgadza.
Moze to nie napisalem jasno wczesniej:
Mam dysk 40GB zle rozpoznawany, robie ghostem kopie na inny 40GB i...
juz jest ok wszystko pieknie. Czyszcze dysk pirwotny dysk, spowrotem
przerzucam dane na pierwotny dysk tymze ghostem i... dalej jest zle.
Ten konkretny dysk nawet po wyczysczeniu go programem do zerowania w ranishu
(i innych programach) rozpoznawany jest jako 8GB, a nie 40...

Ale faktycznie przeliczenie CHS jest calkiem prawdopodobnym sposobem
rozwiaznia bledu, bo pokrywa sie z moim przypuszczeniem, ze gdzies na dysku
zapisana jest pojemnosc blednie.

Pozdrawiam,
Janusz