Re: JAK URATOWAĆ CENNE DANE - BŁAGAM POMÓŻCIE!

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 26 Oct 2003 - 22:14:55 MET

buchacz wrote:
> Witam wszystkich!
>
> Bede sie streszczal. Mam Windows XP na partycji NTFS. Oprocz tego
> posiadam jeszcze dwie partycje (FAT32 i NTFS). Utworzylem dwa konta
> (oba o statusie administatora) - moje i mojej Zony. A teraz do
> rzeczy...
>
> Wczoraj podczas uruchamiania systemu "udalo mi sie" przez przypadek
> nacisnac reset. No i niestety - klapa na calej lini, wszelkie proby
> uruchomienia komputera spelzly na niczym (po wykryciu twarego dysku i
> standardowej procedurze odpalenia z biosu itd. pojawia sie plansza
> [...]
Twoje dane są nienaruszone, a problemem jest brak wiedzy na temat
mechanizmów zabezpieczających dostęp na partycjach NTFS (tzw. ACL-i). Są
one powiązane z SID-em danego systemu operacyjnego. Jeśli chcesz się do
nich dostać spod innego systemu, niż oryginalny, to musisz najpierw
przejąć te pliki na własność i nadać sobie do nich prawa*.
308421 - HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421

*o ile były w ogóle założone jakieś restrykcje

P.S. Nie zapomnij o chkdsk.
A w ogóle ten wątek to NTG.

--
M.