Re: Jaka karta graficzna do 600zl?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Sun 26 Oct 2003 - 20:37:38 MET

Szymon Wróblewski dnia 2003-10-26 stwierdził(-a):

> Zrobilem to specjalnie bo wkurza mnie coraz bardziej ten marketingowy
> belkot, ktory co rusz ktos BEZMYSLNIE powtarza. Sadze ze takie
> naginanie faktow jest duzym naduzyciem. Dodatkowo praca w trybie DDR
> nie powoduje DWA RAZY WIEKSZEJ CZESTOTLIWOSCI (w mysl definicji
> czestotl.) nie mowic juz o dwa razy wiekszej wydajnosci z ktora ma
> byc utozsamiana. Wiesz jak by smigala taka karta pracujaca z
> czestotliwoscia 600MHz w trybie DDR??

Oczywiście, że nie chodzi dwa razy szybciej bo wydajność nie tylko od
taktowania pamięci zależy. Natomiast zwiększa dwukrotnie przepustowość
pamięci i o to w tej technologi chodzi. A co do porównania karty
pracującej przy czestotliwości 600MHz bez trybu DDR do 300MHz w trybie
DDR to ciężko porównać bo nie ma takiej możliwości. Jestem prawie
pewien, że bedzie dokładnie taka sama.

Poza tym tego nadużycia dokonują wszyscy. Nawet największe serwisy
które testują karty. To jest standard po prostu.

--
# Łukasz Ledóchowski    lukaszekled%wp.pl   GG:503647
# Athlon XP 1700+ @ 2125MHz/1,5v  Asus A7V8X-X  Kingston 256Mb PC2700