Re: LCD 17" jaki??

Autor: Tomasz Jurgieleiwcz (tom.m_at_lpa.a3.pl)
Data: Fri 24 Oct 2003 - 22:44:11 MET DST

>NEC ma dosyć małe kąty rzeczywiste, tzn. ostro cieniuje przy patrzeniu pod
>lekkim kątem góra/dół. Przynajmniej w porównaniu do mojego "wysokiego"
>samsunga. Ma też trochę kłopotów z kolorami. Ale to tylko wrażenia
>organoleptyczne z badań przed zakupem.

Prywatnie to mam nieco inne doświadczenia z obserwacji, ale chyba nie
ma co się spierać.

>Na dobrym CRT wygładzane literki są naprawdę gładkie (patrz liczba kolorów -
>liczba odcieni szarości - metoda wygładzania), na LCD przy wygładzaniu
>pojawiają się różne kolorki i schodki.

Na CRT jest bardziej gładki bo pikselki nie mają ostrych krawędzi a są
zawsze nieco rozmyte. Z bliska widać dokładnie.

>No i dlaczego do cholery ciągle tylko 1280 (nawet 19"), kiedy w notebookach
>są już matryce 1600? Może pan NEC odpowie?

Hmmm.... mnie to tez zastanawia. Pracowałem na 15" przy 1440 i jest
rewelacja. Luz, wszystko się mieści na pulpicie. Lubię jak jest dużo
miejsca. Gdyby tak była to stacjonarna 17-tka LCD - miód... Choć z
drugiej strony wcale nierzadko słyszę głosy że elementy w 1280 na
17-tkach są za małe (!) i trzeba skalować.

--
Tom
www.nec-poland.com