Re: LCD 17" jaki??

Autor: Sur (piotrsut_at_plusnet.pl)
Data: Fri 24 Oct 2003 - 02:02:28 MET DST

Hmm, brzmi fachowo. No więc:

> Kosztem jakich parametrów?

NEC ma dosyć małe kąty rzeczywiste, tzn. ostro cieniuje przy patrzeniu pod
lekkim kątem góra/dół. Przynajmniej w porównaniu do mojego "wysokiego"
samsunga. Ma też trochę kłopotów z kolorami. Ale to tylko wrażenia
organoleptyczne z badań przed zakupem.

> Guzik prawda. Przy zwyczajowo regulowanej jasnosci na minimum monitor
> kineskopowy osiąga maksymalnie 300:1. Przy wyższej jasnosci tak "daje

Sorry, ale czernie na dobrym kineskopie są po prostu dużo lepsze. Może nie
jest to dokładnie sprawa kontrastu, ale gdzieś w pobliżu

> Zalezy od rozdzielczości, wielkosci panela i odległości od oczu. W

Na dobrym CRT wygładzane literki są naprawdę gładkie (patrz liczba kolorów -
liczba odcieni szarości - metoda wygładzania), na LCD przy wygładzaniu
pojawiają się różne kolorki i schodki.

> Eeee.... masz analizator barw w oku? Podobnie jak większość ludzi nie
Widać, tam gdzie dwa kolory (np. biele) mają praktycznie się zlewać, tutaj
nagle wyraźnie jeden od drugiego odstaje.

No i dlaczego do cholery ciągle tylko 1280 (nawet 19"), kiedy w notebookach
są już matryce 1600? Może pan NEC odpowie?

Piotr