Re: FIC VA-503+ USB- Neostrada -b.wielki problem

Autor: slawek_xl (slawek_xl_at_poczta.onet.AS.pl)
Data: Wed 22 Oct 2003 - 19:07:30 MET DST

Użytkownik Stanley napisał:
> Posiadam obudowę AT płytę gł. FIC VA-503+, K6-2 500 Mhz, oryginalnego
> śledzia z 2 portami USB, WIN 98 SE, bios: 5/20/99 ver 1.15JK34
>
> Problem: na modemie po podłączeniu kablem USB do komp. nie zapala się dioda
> PWR (a powinna)- tak jak by nie było zasilania? i system nie widzi tego
> urządzenia.
> WIN nie wykrywa modemu TP-neostrady. sterowniki otrzymane z tym modemem do
> plyt VIA( 4w1) nic nie dają.
> System widzi prawidłowo kontroler USB- nie pokazuje żadnych błędów. Po
> zainstalowaniu WIN XP jest to samo.W tp-sie otrzymalem telefoniczną
> [...]

Miałem niegdyś ta płytę i pamiętam, że zgodnie z instrukcją dokupiłem do
niej "riser card". Nic wielkiego śledź z kawałkiem płytki i wtyczką na
sztywno, wkładany w gniazdo USB na płycie. Jednak na płytce było kilka
kondziołków i chyba oporników. Nigdy tego nie analizowałem ale nie wiem
czy w tym przypadku USB miała prawo działać ze zwykłym śledziem USB.
Szukanie tego dedykowanego urządzenia dzisiaj mija się z celem. Jeżeli
chcesz trochę jeszcze używać tą płytę, kup kartę USB 2.0 na PCI z
czterema gniazdami (ok. 50zł).

--
pozdrawiam
Sławek