Re: FIC VA-503+ USB- Neostrada -b.wielki problem

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 23 Oct 2003 - 02:31:27 MET DST

slawek_xl wrote:

> Miałem niegdyś ta płytę i pamiętam, że zgodnie z instrukcją dokupiłem do
> niej "riser card". Nic wielkiego śledź z kawałkiem płytki i wtyczką na
> sztywno, wkładany w gniazdo USB na płycie. Jednak na płytce było kilka
> kondziołków i chyba oporników. Nigdy tego nie analizowałem ale nie wiem
> czy w tym przypadku USB miała prawo działać ze zwykłym śledziem USB.
> Szukanie tego dedykowanego urządzenia dzisiaj mija się z celem. Jeżeli
> chcesz trochę jeszcze używać tą płytę, kup kartę USB 2.0 na PCI z
> czterema gniazdami (ok. 50zł).

jesli chodzi o te kilka elementow, to do plyty GigaByte na chipsecie HX,
ktora posiada zlacze pinout do USB jest strona www, ktora prezentuje jak
dodac kondesatory i oporniki aby zlacze USB bylo dzialajacym USB;

http://www.ga586hx.de/en/usbeng.html

rozumiem, ze ja pisze o intelu a tu mamy plyte na VIA, ale byc moze jest
to jakas ogolna idea, ze sie nieco zmienila specyfikacja USB i do
starszych plyt potrzeba takie cosik montowac;

na stronie sa .tif ktore zawieraja schematy i te .tif sa czytelne; jesli
jakis program graficzny powie ze sa nieczytelne, to probowac czytac
innym; siakis nietypowy podformat;

adas;