Re: Uzywany komputer - zwolnienie z VAT ?? WIELKA PROSBA - PILNIE

Autor: Sławomir Stępniak (slawstep_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 19 Oct 2003 - 23:21:45 MET DST

Użytkownik "Bartek" <tombas_nospam__at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Sprzedaje wlasnie notebooka, który jest srodkiem trwalym w firmie.
> Komputer podczas zakupu byl nowy (Vat odzyskalem),
> uzywalem go osobiscie przez ponad 1,5 roku.

Jakby NTG, ale na _pl.soc.prawo.podatki_ mogli by cię obśmiać to piszę.
Jak dobrze rozumiem, komputer kupiła firma X, odliczyła zapłacony VAT,
a ty zapłaciłeś cenę netto (za coś tam - nie za komputer - bo by firma
musiała doliczyć VAT jak przy każdej sprzedaży). Jest on więc nadal
firmy, nie twój. Chyba, że firma to twoja działalność gospodarcza -
patrz niżej.

> Czy sprzedaz przeze mnie uzywanej rzeczy (notebooka) jest zwolniona (w
tym
> przypadku) z podatku VAT ??

Nie bardzo ci wypada sprzedawać nie swoje, dogadaj się z firmą co dalej,
albo udawaj, że nic nie wiesz, i sprzedaj jakby był twój, a w razie
kontroli
oni się będą martwić, jak go okazać.
Sprzedaż rzeczy prywatnej, używanej ponad 0,5 (chyba) roku nie podlega
podatkowi dochodowemu. Sprzedaż na podstawie umowy z nabywcą,
jedynie zgłoszenie na druku PCC do naczelnika urzędu skarbowego (jak
przy samochodach) + podatek od czynności cywilno... jakieś 2%.
Do 1kzł (chyba) wniosek o zwolnienie, 5zł znaczek na wniosek
i (chyba) jakiś ryczałt (25zł), co nie zwalnia od druku PCC. Tyle WKF.

> Jesli tak to czy na wystawianej przeze mnie fakturze stosuje wartosc
podatku
> równa zeru ??

Już tak na logikę, skoro kiedyś go odzyskałeś, to teraz ma być podstawą
do zwolnienia z VAT, to byłby raj.
A poza tym, skoro nie prowadzisz działalności to nie masz uprawnień do
wystawiania faktur. Możesz zawrzeć umowę cywilną z nabywcą (firmą też).
A jak prowadzisz, i firma X to ty, wtedy
1. Mógłbyś o tym napisać, nie klepałbym na darmo,
2. Płacisz VAT (skoro odliczyłeś),
3. Uzyskujesz dochód (cena netto minus niezamortyzowana jeszcze część)

A w każdym przypadku
1. mógłbyś uruchomić google http://www.google.pl/search
2. popytać między ludźmi, zamiast chwalić się publicznie przekrętami VAT

> Pozdrawiam
ja też

--
pzdr.:.Sławomir Stepniak.:.slaw1step_at_poczta1.1onet.pl