Re: Uzywany komputer - zwolnienie z VAT ?? WIELKA PROSBA - PILNIE

Autor: Tarnus (tarnus_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 20 Oct 2003 - 09:22:33 MET DST

Użytkownik "Bartek" <tombas_nospam__at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Sprzedaje wlasnie notebooka, który jest srodkiem trwalym w firmie.
> Komputer podczas zakupu byl nowy (Vat odzyskalem),
> uzywalem go osobiscie przez ponad 1,5 roku.
Jasne. Nie ważne co sprzedajesz. Wpis do książki, Vat, dochodowy, wszystko
tak jakbyś sprzedawał towar.
Ja miałem taką sytuację. Różnica tylko taka ze ja likwidowałem firmę.
Musiałem niestety oddać VAT który sobie odliczałem od wszystiego co mi
zostało, nie ważne czy to komuś sprzedałem czy też zostawiłem sobie.
Teoretycznie nawet od długopisu czy dyskietki.
Mało tego musiałem zapłacic zryczałtowany podatek dochodowy od wszystkiego
co nie było w 100% zamortyzowane bo to stanowiło mo przychód.
Dlatego warto się zastanowić jakie lepiej ponosić koszty. Np. benzyna, prąd,
szynsz, telefon :) Nic nie oddajesz na wypadek likwidacji firmy.

Tarnus