Re: Wypalony monitor LCD

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Sun 19 Oct 2003 - 13:08:34 MET DST

> Czytałem gdzieś kiedyś, że właśnie LCD się wypalają. Może się to
> zdarzyć, jeśli wyświetlany jest ten sam obraz przez dłużysz okres czasu.
> Po to właśnie wymyślono wygaszacz ekranu. Monitory CRT mogą trochę
> dłużej wytrzymać statyczny obraz bez szkody (nawet kilka godzin),

hmm ... ciekawe rzeczy opisujesz ... ze niby monitory CRT sa bardziej
odporne na wypalanie ???:)))

> natomiast LCD wystarczy (przynajmniej tak było w starszych modelach) już
> nawet kilkanaście minut!!! Dlatego każdy posiadacz LCD powinien ustawić
> sobie wygaszacz na 3-5 minut, jeśli chce zachować LCD w należytym stanie.

oprocz swietlowek uzywanych do podswietlania paneli nie ma tam innych
elementow ktore moga sie wypalic ... tylko ze efekt ich wypalenia bedzie
bardziej globalny ...:)

> WG mnie powstała wada jest winą niewłaściwego użytkowania monitora, ale
> ja osobiście bym spróbował je zareklamować, a nuż się uda ;)

czy w instrukcji do LCD'kow pisza, zeby nie wyswietlac na nich przez dluzszy
czas statycznego obrazu bo sie wypalaja ???:)

Skoro monitory CRT sa tak odporne na wypalanie to po co stosuje sie w
monitorach przemyslowych rozne techniki przemieszczania obrazu w celu
oszczedzania kineskopu ??? Jezeli tak by bylo z monitorami LCD jak opisujesz
to pewnie tam tez by zastosowali takie wynalazki, ale po co jezeli tam nie
ma tego zjawiska ...